Novice in publikacije
05/10/2021
Publikacije s področja ekonomije

Latinskoameriški izvoz na Kitajsko naj bi se po COVIDU-19 še naprej povečeval na račun ZDA

Latinskoameriški izvoz na Kitajsko naj bi se po COVIDU-19 še naprej povečeval na račun ZDA

Trgovinski odnosi med Kitajsko in Latinsko Ameriko so se v zadnjih dveh desetletjih precej razširili in postopoma postali (v primerjavi z ZDA) pomemben trg za izvoz iz regije. Razlogi za ta trend segajo od razlike v stopnjah rasti dveh največjih svetovnih gospodarstev do trgovinskih politik, ki sta jih v zadnjih letih izvajali ameriška in kitajska vlada. Za analizo trgovinskih odnosov s tema dvema državama se ta dokument osredotoča na blagovno menjavo šestih največjih gospodarstev v regiji (brez Mehike): Argentina, Brazilija, Čile, Kolumbija, Ekvador in Peru. Mehika namreč ni bila vključena, saj ima zgodovinsko gledano tesne trgovinske odnose z ZDA, ki jih podpirata njuna geografska bližina in trgovinski sporazum NAFTA, ki je začel veljati leta 1994 in ga je julija 2020 dokončno nadomestil sporazum USMCA. Ob upoštevanju šestih zgoraj navedenih držav je Kitajska leta 2010 prehitela ZDA kot glavni cilj izvoza skupine. Vendar je z vidika razpršenosti sestava izvozne košarice tako na Kitajsko kot v ZDA slaba, saj je zelo odvisna od surovin (čeprav relativno manj v primeru prodaje v ZDA). Leta 2020, ko je svetovno gospodarstvo močno prizadela kriza COVID-19, se je prodaja v tujino - ob upoštevanju vseh šestih gospodarstev - na letni ravni zmanjšala za 8 %. Nasprotno pa se je njihov izvoz na Kitajsko povečal (+4 % medletno), kar je še povečalo njen pomen kot njihove glavne izvozne destinacije.
 
V prihodnje naj bi rast prodaje latinskoameriških držav v tujini presegla rast njihovega domačega povpraševanja. Razlog za to je, da bo okrevanje aktivnosti v regiji nižje od svetovnega povprečja, natančneje od kitajskega in ameriškega okrevanja. Zato naj bi prodaja na Kitajsko in v ZDA v letu 2021 dosegla dobre rezultate. Čeprav je inavguracija predsednika Joeja Bidena januarja 2021 zmanjšala retoriko trgovinske vojne, ki smo jo opazili v času administracije njegovega predhodnika, izboljšanje trgovinskih vezi z Latinsko Ameriko verjetno ne bo med njegovimi prednostnimi nalogami. Poleg tega je izvoz na Kitajsko bolj odvisen od surovin, kar je v kontekstu visokih cen surovin dober obet. Nazadnje, prehod na čistejši gospodarski model bo v ZDA in na Kitajskem v prihodnjih letih verjetno igral pomembno vlogo, kar pomeni večje povpraševanje po nekaterih kovinah, kot je baker iz Čila in Peruja, kar daje prednost latinskoameriškemu izvozu.

 

Prenesi publikacijo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Snemi to publikacijo : Latinskoameriški izvoz na Kitajsko naj bi se po COVIDU-19 še naprej ... (2,16 MB)

Stik


NATAŠA PETERLIN

DIREKTORICA MARKETINGA IN KOMUNIKACIJ
T. +386 (0)1 2005 811 M. +386 (0)40 808 121
natasa.peterlin@coface.com
DAVČNA ULICA 1 - 1000 LJUBLJANA – SLOVENIJA

Vrh